torsdag 22 januari 2015

BETT i London, Dag 1 - 21 januari 2015

Då är min första dag i London slut och resan har börjat mycket bra. Vi är ett stort gäng som reser med JanssonData och idag har vi "invaderat" Holiday Inn Kensington Forum. Under dagen har vi haft en hel del tid att bekanta oss med varandra. Medan övriga passade på att ta en eftermiddagslur gav jag mig ut på stan och hann med Sciencemuseet samt en runda till Piccadilly och Chinatown. Efter en långpromenad i Hyde Park spenderade vi kvällen på en fransk restaurang, Bel Canto. Temat var opera och både mat och underhållning var mycket uppskattad. Det var ett utmärkt sätt att lära känna en del av deltagarna och jag hamnade med ett gäng från olika skolor i Helsingborg samt med representanter från AV Media Skåne och Macforum. Nu ska jag ta en kopp te och några HobNobs och fira att jag fick stipendium och kunde åka på denna resa. Det är ju dessutom bonus att det är i världens bästa stad! 

                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar